Archive Page 2

12
Jun
09

From Temasek with Loves…

Inilah gambar-gambar keluarga kita dari Kota Singa..

Sesiapa yang kenal boleh la tag gambar nie…

Thanks kepada abg Yusof  kerana sudi emailkan gambar famili dari sana…

raya `08 rumah omar[2]

my home raya `07[1] Abg Yusof

Advertisements
10
Jun
09

Kenangan lalu mengusik kalbu@1993

Gambar-gambar ini diambil sekitar tahun 1993.  Gambar ehsan dari simpanan Abg Yusof dari Singapura.. Gambar dibawah sekali adalah gambar arwah nenek Nani kita,  khas kepada sesiapa yang tidak sempat berjumpa…

segambut 1993_2segambut 1993_1kg baru 1993

28
Dec
08

Genting Tripp…. Gila-gila Genting….

Lepas tension penat bekerja & nak lari dari urusan biasa….
Rupanya naik Genting lagi tension, ramai betul yang datang ke Genting…
Sampai nak parking pun susah.. outdoor games memang tak dapat main.. too crowded…
Main indoor je la.. ngan anak-anak sedara…
Pasni kalau nak pi Genting jangan tunggu musim cuti sekolah panjangg…
Walau bagaimanapun kami tetap GEMBIRA sebab jalan ramai-ramai… Happening gitu….
Layannnn dulu gambar masa kat sana….

27
Dec
08

Jalan-Jalan KL Tower

Jalan-jalan di KL Tower…

25
Dec
08

Famili foto selepas meeting

Kami mengambil gambar setiap keluarga yang hadir pada hari tersebut.. sebagai kenangan..

Generasi kedua, ketiga & keempat Ayubnani

Generasi kedua, ketiga & keempat Ayubnani

25
Dec
08

2nd Family Reunion & Meeting 25 December 2008

Reunion kali kedua ni diadakan di Kuala Lumpur bertempat di rumah Pakcik Ismail. Family meeting kali ini membincangkan perkara-perkara berbangkit dan isu semasa famili.. Dalam mesyuarat kali ini juga sebuah “Dana Keluarga” telah dibentuk untuk memberi bantuan kepada ahli keluarga yang memerlukan.. Dan pembentukkan “Dana Keluarga” ini telah dipersetujui oleh semua ahli keluarga yang hadir pada hari ini…
Jutaan terima kasih kepada pihak tuan rumah iaitu keluarga Pakcik Ismail yang telah bersusah-payah menjamu semua ahli keluarga yang hadir..

30
Mar
08

Selamat Pengantin Baru Khairul & Dilla 30 Mar 2008

Sekitar Majlis Perkahwinan Khairul & Dilla

Tahniah..

Selamat Pengantin Baru Khairul & Dilla semoga kekal ke anak cucu.. Aminn…




Calender

November 2017
M T W T F S S
« Jun    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Archives

Recent Comments

ayubnani on Sepetang di Segambut @ 14 June…
Abdul Rahim - Singap… on Sepetang di Segambut @ 14 June…
ayubnani on Kenangan lalu mengusik ka…
nurul(ank ct delima) on Sepetang di Segambut @ 14 June…
nurul(ank ct delima) on Kenangan lalu mengusik ka…

Blog Stats

  • 9,704 hits

Wardah – Saling mengingati

Ketahuilah sesungguhnya secebis kasih membuat kita sayang... seucap janji membuat kita percaya.. sekecil luka akan membuat kita kecewa.. tetapi.. sebuah persahabatan akan selamanya bermakna.." Jaga diri & Berhati-hati, خمسة أشياء كلنا نريدها و نحاول الحصول عليها lima perkara semua kita mahukannya dan kita usaha utk mendapatkannya 1-وجه جميل 1:wajah yang cantik 2- فلوس بالملاين 2: duit yang banyak 3- صحة قوية 3:kesihatan yang baik 4 - اولاد شاطرين وفالحين مثلنا 4:anak2 yg cerdik dan berjaya macam kita 5- نوم عميق من دون مهدئات و أدوية 5:tidur yang nyenyak tanpa ganguan سهلة جدا و بوصفة سحرية و سهلة تستغرق 15 دقيقة يومياً ! كيف؟؟؟؟؟ senang jer untuk mendapatkannya hanya 15minit setiap hari. قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم : kata nabi saw من ترك صلاة الصبح فليس في وجهه نور و من ترك صلاة الظهر فليس في زقه "siapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya dan siapa yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezki yang berkat" بركة و من ترك صلاة العصر فليس في جسمه قوة و من ترك صلاة المغرب ليس في "dan barang siapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan badan,dan siapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak2 yg bermanfaat" أولاده ثمرة و من ترك صلاة العشاء فليس في نومه راحة "dan barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang nyenyak" بلغ عن الرسول (صلى الله عليه وآله وسلم ) ولو آية sampaikanlah daripada nabi saw itu walaupun satu ayat. * Sumbangan dari, Yusof Mohd Noor

9 SEBAB-SEBAB HATI TIDAK BAHAGIA

Antara mazmummah utama yang menghilangkan bahagia di hati ialah : 1. Pemarah paling mudah dikesan atau dilihat dan paling banyak di dalam diri manusia. Orang seperti ini jarang mendapat kawan dan hati tentunya tidak tenang. 2. Pendendam tersembunyi iaitu ibarat mengumpul lahar di dalam dada. Orang seperti ini sentiasa mencari-cari peluang untuk membalas dendam hatta secara yang kecil-kecil sekalipun seperti sakitkan hati atau tempelak orang yang didendami itu. Sebab itu orang pendendam mudah kena sakit jantung. 3. Hasad dengki - amalanya hangus akibat hasad dengkinya itu kerana ia memiliki sifat ketuhanan. 4. Bakhil - sentiasa merasakan orang lain menginginkan harta, kesenangan, pangkat dll. dari dirinya. Contohnya sentiasa berdalih mengatakan ia tiada duit. (rezeki yang diberi oleh Allah elok dikongsi bersama..-derma) Allah lebih sayang orang yang fasiq tetapi pemurah tetapi benci orang yang abid tetapi bakhil. Kerana walaupun fasiq, pemurahnya itu tetap memberi manfaat pada orang lain kerana kadangkala rezeki itu Allah beri melalui maknusia 5. Tamak orang yang tidak puas dengan yang sedikit nescaya tidak akan puas dengan yang banyak kerana dunia ini ibarat meminum air laut...walau berapa banyak yg diminum tetap tak abis jugak...lagipun org tamak selalu rugi.. ** Ingat ! yang dikatakan harta atau rezeki kita bila ia dipakai atau digunakan oleh kita. Selagi tidak diguna iaitu disimpan, itu belum boleh dikatakan rezeki kita. (mungkin ada hak orang lain di situ) Biarlah rezeki itu sedikit tetapi mendapat keberkatan iaitu dapat dimanfaatkan. 6. Tidak sabar andainya perkara yang kecil pun tidak boleh bersabar apatah lagi hal-hal yang lebih besar. (oleh itu banyak2kanlah bersabar bila hadapi dugaan..cthnyer time keja banyak..tetap maintain vogue walau keja bertimbun atas meja..heh..heh. .) 7. Ego - ibu segala mazmummah jadi ia membuatkan seseorang paling tidak tenang. Orang yang memiliki sifat ini pantang tercabar dari sudut zahir mahupun batin. 8. Riak terseksa sendiri kerana sentiasa tercari-cari peluang untuk dipuji. Sentiasa berlakun-lakun di depan orang. Jika ia dipuji, ia akan menambah amalnya tetapi jika dikeji, ia akan mengurangkan amalnya. -Allah marah kalau kita riak..takabbur dgn apa yg kita ada.. 9. Cinta dunia - tidak dapat menderita, ...dapat pun menderita kerana bila sudah dapat susah pula menjaganya.. Berhartalah tidak mengapa tetapi kawal hati jangan diletakkan pada harta itu. biler mati cuma bawa amalan dan doa anak yg soleh/solehah. .. Cinta dunia merupakan "neraka dunia" kerana dunia itu "panas" akibat ia merupakan barang buruan dan rebutan. Jadi letakkanlah akhirat itu di hati dan dunia itu di tangan supaya dunia itu senang dibahagi-bahagi dan akhirat dibawa mati. Kesimpulan Jadi yang meragut kebahagiaan sebenarnya bukanlah secara TOTALnya disebabkan kemiskinan, musibah, kesibukan dllnya. tetapi ialah MAZMUMMAH. Makin tinggi mazmummah seseorang, makin ia tidak BAHAGIA. Samada bermujahadah atau biarkan saja mazmummah itu, kedua-duanya tetap menderita tetapi andainya bermujahadah kita akan dibantu Allah dan akan bahagia jua akhirnya. So..sama-samalah kite sentiasa ingat mengingati antara satu sama lain...andai kita terleka dengan dunia buruklahh padahnya. "Wallahualam"

Flickr Photos